Op naar jouw zomerfiguur! WW – Het nieuwe WeightWatchers

Het is een beetje bitterzoet voor mij om mijn ervaringen over WW neer te schrijven.

De afgelopen maanden ben ik vooral bezig met het delen van mijn “yay’s en nay’s” via social media en heb ik mijn blog wat verwaarloosd (sorry).
En met deze campagne (lees: met deze nieuwe uitdaging) zou dat niet anders zijn.

Tot ik een eerste post plaatste op Instagram en ik een shitload aan negatieve comments over me heen kreeg omdat ik
een “ongezonde levensstijl” of een “ongezond schoonheidsideaal” zou promoten.
“Zever in pakskes” noemen ze dat bij ons.

Ik heb zelf maatje 40 en een E cup. Ik heb een kont, een buikske, en tetten; hoe bedoel je schoonheidsideaal?

Dusss.. ben ik beginnen schrijven.
Om even de puntjes op de “i” te zetten, om jullie te informeren, en vooral om mijn verhaal te delen zonder daarmee iemand voor de borst te stoten die helemaal geen idee heeft waar WW voor staat!

 

First of all:

De reden waarom ik zo veel tijd uitrek om dit met jullie te delen is OMDAT IK BLIJ BEN.

WW is voor mij het eerste (en enige) “dieet” dat ik zonder al te veel moeite kan volhouden.
Ik zet “dieet” bewust tussen aanhalingstekens omdat het eigenlijk geen dieet is.
WW is jezelf aanleren om bewuster en slimmer te eten. – een nieuwe manier van eten.

Je hoeft jezelf niet uit te hongeren.
Echt niet. Ik eet nu meer dan voor ik met WW begon!
En ik eet nog steeds alles (ja ook, af en toe een Reeses).

 

Hoe werkt het?
WW – het nieuwe Weight Watchers:

Geniet meer, tel minder, en val toch af! En dat doe je vollédig op jouw manier.

WW werkt op basis van SmartPoints® en een bijhorend plan.
Er wordt jou een dagelijks te besteden aantal SmartPoints® toegekend (afhankelijk van jouw doel, je gewicht/lengte, leeftijd, beweging, etc.) die jij zelf zal verdelen onder je maaltijden.
Dit geeft je de vrijheid om eetbeslissingen te nemen die voor jou werken.

Met het nieuwe WW Freestyle™ programma zijn er meer dan 200 ZeroPoint (0 punten dus) voedingsmiddelen die je naar hartenlust mag eten.
Je hoeft de ZeroPoint voedingsmiddelen niet te wegen, af te meten, of bij te houden!
Eitjes, kipfilet, vis & zeevruchten, peulvruchten, maïs, vers fruit, en nog heel veel meer zijn allemaal zonder punten.

Zie je wat ik bedoel met “jezelf aanleren om slimmer (lees: gezonder) te eten”?

Ik geef een simpel voorbeeld:
Als ik weet dat we ’s avonds steak met frietjes eten (want ja, dat staat hier nog steeds op het menu),
dan kies ik ervoor om ’s ochtends een hele kom vers fruit met Alpro en muesli te eten, en een tas verse thee te drinken (5 punten in totaal).
‘S middag eet ik een grote kom verse soep en een slaatje met eitjes, worteltjes, komkommer, kipfilet, en een appeltje (0 punten in totaal).
Tussendoor eet ik wat worteltjes of soep, een banaan, wat aardbeien of bramboosjes, etc. (0 punten in totaal).
Ik heb op geen enkel moment honger of het gevoel dat ik mezelf iets moet ontzeggen, en uiteindelijk heb ik punten genoeg “gespaard” om ’s avonds zonder schuldgevoel -of zonder nadelen op de weegschaal- te kunnen genieten van mijn avondmaal.

 

 

Workshop + digitaal.
Bovenop je digitale abonnement kan je er voor kiezen om wekelijks naar een bijeenkomst/workshop in je buurt te gaan waar je met andere WW’ers tips en tricks deelt, een coach je opmeet en weegt, je vraag en antwoord krijgt, en vooral je elkaar motiveert.
Ik denk persoonlijk dat dit voor sommigen het extra duwtje in de rug is die ze nodig hebben, en dat het bijwonen van workshops je resultaten enorm ten goede komt.
Ik werk elke dag tot 20u30 of later en probeer bovendien regelmatig te sporten, dus voor mij is dit niet haalbaar..

 

Ik heb enkel het digitale abonnement.
Ik krijg motiverende mailtjes, leuke recepten, etc.
Bovendien draai het hele digitale WW-gebeuren rond een app.

De App berekent voor jou een aantal punten en maakt het super easy om je punten op te zoeken, en in te geven.
Je hoeft niet meer te rekenen hoeveel SmartPoints® je nog over hebt want de app doet het allemaal voor jou.
De App heeft zelf een barcode scanner. Dat maakt alles echt zo simpel.
Loop je in de supermarkt en weet je niet goed of je niet of een bepaald product wel/niet aan te raden is?
Haal je gsm boven, scan het product, en 3 seconden later weet je precies hoeveel SmartPoints® dat product bevat per portie, per gram, of per ml/l, per sneetje, of per stuk.
Dan beslis je nog altijd zelf of je het wil integreren in je eetpatroon of niet.

 

 

____________________________________________________________________________________________________

 

Het is een hele boterham, en het klinkt veel ingewikkelder dan het is (want punten tellen is kinderspel, toch?) dus I’ll get back to you binnen een weekje met enkele gezonde receptjes (laag in punten), wat bijkomende info, ennnn..
Om te vertellen hoe het met mij gaat.

Benieuwd hoeveel ik al kwijt ben?

DM me gerust met jullie vragen (@stefanievereecken op Instagram).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *